vraag

Veelgestelde vragen

Bij ONS beantwoorden we de vragen al voor je ze stelt.

Toch nog een vraag die hieronder niet beantwoord wordt? Contacteer ons via e-mail of telefoon

Digitaal aanmelden en inschrijven bij ONS

Hoe moet ik digitaal aanmelden of inschrijven?

Voor een definitieve inschrijving is de handtekening van de ouders en de leerling nog steeds nodig. Maak een afspraak tijdens de kantooruren of kom langs in de eerste week van juli of de laatste 2 weken van augustus voor een rondleiding en definitieve inschrijving.

Schrijf je in bij ONS

Interesse in een rondleiding?

Voor een persoonlijke afspraak:
📞 Bel ons op 050 43 25 25
📧 Stuur ons een mail via info@maerlantatheneum.be

Interesse in een opendeurmoment?

Geregeld zijn er bij ONS opendeurmomenten, iedereen is welkom bij ONS!

De eerste info-avond is al op donderdag 6 februari 2025. Vanaf 18.30u.

Iedereen is ook welkom op onze open campusdag op zaterdag 26 april tussen 16u. en 19u. 

Ontdek onze opendeurmomenten
 

Schoolkosten

Wat kost een schoolmaaltijd?

Onze maaltijden worden bereid door Delimeal.

  • Er is een mogelijkheid om een warme maaltijd te nuttigen op school
    Kostprijs: â‚¬ 5,00
  • Ook soep wordt aangeboden
    Kostprijs: â‚¬ 0,80
     

Ontdek Delimeal
 

Wat zijn de kosten verbonden aan een studierichting?

De kosten van een bepaalde studierichting op jaarbasis zijn verschillend per studierichting. 

Meer info over de schoolkosten kan je vinden in de bijlagen van het schoolreglement.

Laptopproject

In het eerste, tweede, derde en vierde jaar bieden we de mogelijkheid om een Chromebook te huren via de school aan €80 per schooljaar. Dit is een eenvoudige en betaalbare oplossing die voldoet aan de noden van de vakken in deze jaren.

Let op: In het derde en vierde jaar zijn er uitzonderingen voor de richtingen Mechanische technieken en Mechanica. Voor deze studierichtingen is een krachtigere Windows-laptop vereist, aangezien vakken zoals technisch tekenen gespecialiseerde software gebruiken die niet compatibel is met Chromebooks.

Vanaf het vijfde jaar is het gebruik van een volwaardige laptop (Windows of Mac) verplicht, omdat er meer gevorderde toepassingen aan bod komen. Je hebt hiervoor twee keuzes:

  1. Een laptop aankopen of leasen via onze partner Signpost
    - Inclusief verlengde garantie, verzekering en toegang tot een vervangtoestel bij defect.
    - Aanbevolen voor wie zekerheid en ondersteuning wenst.
    - Bestel voor 30 juli, zo ben je zeker dat jouw toestel op 1 september voor jou klaarligt. 
     
  2. Een eigen laptop aankopen via een andere winkel
    - Dit mag, maar dan sta je zelf in voor onderhoud, herstellingen en vervanging bij problemen.

 

Webshop Signpost

Smartschool

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Je kan op de startpagina van Smartschool bij het aanmelden klikken op ‘wachtwoord vergeten’,
je ontvangt een e-mail met verdere instructies.

Of vraag een nieuw wachtwoord op ONS secretariaat.

Bezoek ONS Smartschoolplatform

 

Ik krijg de melding dat de gebruikersnaam onbekend is?

Waarschijnlijk gebruik je het verkeerde Smartschoolplatform.
Elke school heeft immers een ander platform.

Bezoek ONS Smartschoolplatform
 

Ik wil een bericht sturen naar een leerkracht wiens naam ik niet meer weet?

Via de module ‘mijn leerkrachten’ vind je alle leerkrachten terug die betrokken zijn bij jouw kind. Van hieruit kan je rechtstreeks een bericht sturen.

Bezoek ONS Smartschoolplatform
 

Ik moet telkens opnieuw mijn e-mailadres opgeven bij het aanmelden?

Indien je je steeds aanmeldt via de app, probeer dan eens aan te melden op een computer of gebruik een ander e-mailadres.

Bezoek ONS Smartschoolplatform
 

Kan ik een leerling die in een andere school zit ook toevoegen?

Ja, je maakt een nieuw account aan: zorg ervoor dat je het juiste Smartschoolplatform ingeeft.
 

Bezoek ONS Smartschoolplatform
 

Kan ik de taal van de app instellen?

Via ‘account beheren’ kan je bij ‘taal’ de gewenste taal kiezen.

Bezoek ONS Smartschoolplatform
 

Afwezigheden

Wat als mijn tiener afwezig is?

Laat het ONS weten. Dat kan via Smartschool of telefonisch.

Een afwezigheid kan je staven met:

  • zelfgeschreven briefje (maximaal drie opeenvolgende dagen, vier keer per schooljaar)
  • doktersattest