Digitaal aanmelden en inschrijven bij ONS
Hoe moet ik digitaal aanmelden of inschrijven?
Voor een definitieve inschrijving is de handtekening van de ouders en de leerling nog steeds nodig. Maak een afspraak tijdens de kantooruren of kom langs in de eerste week van juli of de laatste 2 weken van augustus voor een rondleiding en definitieve inschrijving.
Interesse in een rondleiding?
Voor een persoonlijke afspraak:
📞 Bel ons op 050 43 25 25
📧 Stuur ons een mail via info@maerlantatheneum.be
Interesse in een opendeurmoment?
Geregeld zijn er bij ONS opendeurmomenten, iedereen is welkom bij ONS!
De eerste info-avond is al op donderdag 6 februari 2025. Vanaf 18.30u.
Iedereen is ook welkom op onze open campusdag op zaterdag 26 april tussen 16u. en 19u.
Schoolkosten
Wat kost een schoolmaaltijd?
Onze maaltijden worden bereid door Delimeal.
- Er is een mogelijkheid om een warme maaltijd te nuttigen op school
Kostprijs: € 5,00 - Ook soep wordt aangeboden
Kostprijs: € 0,80
Wat zijn de kosten verbonden aan een studierichting?
De kosten van een bepaalde studierichting op jaarbasis zijn verschillend per studierichting.
Meer info over de schoolkosten kan je vinden in de bijlagen van het schoolreglement.
Chromebook gebruiken van school - laptop gebruiken van school ?
De modaliteiten voor laptops voor het schooljaar 2025-2026 worden binnenkort beslist.
Smartschool
Ik ben mijn wachtwoord vergeten?
Je kan op de startpagina van Smartschool bij het aanmelden klikken op ‘wachtwoord vergeten’,
je ontvangt een e-mail met verdere instructies.
Of vraag een nieuw wachtwoord op ONS secretariaat.
Bezoek ONS Smartschoolplatform
Ik krijg de melding dat de gebruikersnaam onbekend is?
Waarschijnlijk gebruik je het verkeerde Smartschoolplatform.
Elke school heeft immers een ander platform.
Bezoek ONS Smartschoolplatform
Ik wil een bericht sturen naar een leerkracht wiens naam ik niet meer weet?
Via de module ‘mijn leerkrachten’ vind je alle leerkrachten terug die betrokken zijn bij jouw kind. Van hieruit kan je rechtstreeks een bericht sturen.
Ik moet telkens opnieuw mijn e-mailadres opgeven bij het aanmelden?
Indien je je steeds aanmeldt via de app, probeer dan eens aan te melden op een computer of gebruik een ander e-mailadres.
Kan ik een leerling die in een andere school zit ook toevoegen?
Ja, je maakt een nieuw account aan: zorg ervoor dat je het juiste Smartschoolplatform ingeeft.
Kan ik de taal van de app instellen?
Via ‘account beheren’ kan je bij ‘taal’ de gewenste taal kiezen.
Afwezigheden
Wat als mijn tiener afwezig is?
Laat het ONS weten. Dat kan via Smartschool of telefonisch.
Een afwezigheid kan je staven met:
- zelfgeschreven briefje (maximaal drie opeenvolgende dagen, vier keer per schooljaar)
- doktersattest